ACA NEOGEO THE LAST BLADE
THE LAST BLADE is a fighting game released by SNK in 1997, set in Japan’s Edo period with a roster of unique swordsmen to choose from.
Thematically, the game is similar to the SAMURAI SHODOWN series, but also features a wealth of innovative systems to set it apart. One such system is the ability to choose between Power and Speed styles when selecting a character. The Power system focuses on high damage while the Speed system focuses more on intricate combos and speed.
The game also features a unique Hajiki ability that allows players to deflect or repel attacks. The game also allows the player to cancel super attacks into Desperation Moves adding another strategic element to the game. Finally, the game features a wealth of flashy attacks thanks to the inclusion of Super Secret Skills and Super Desperation Moves.