Fire Emblem: Shadow Dragon
Discover the origins of the Fire Emblem saga! As young hero Marth, you must reclaim your stolen homeland and save your sister from the evil forces of Medeus.
Fire Emblem: Shadow Dragon is an enhanced Nintendo DS remake of the original Fire Emblem for Famicom, which was previously released only in Japan. Assemble an army and plot your strategy in turn-based battles, taking into consideration the terrain, unit strengths and weaknesses, to defeat enemy forces.
In the original Nintendo DS game, certain weapons were available by connecting to the internet. In the Wii U Virtual Console feature, these weapons are available without an internet connection. Rare weapons are only available during specific times of the month, so if you see something good, snap it up!
Long ago, the continent of Akaneia was conquered by the Dolunian Empire and its people subjected to the evil of the dragonkin tyrant, Medeus. A lone hero rose from the ashes of the blighted land, wielding the legendary blade, Falchion. This local champion faced the terrifying power of Medeus and struck him down, ushering in a new era of peace and prosperity for Akaneia.
It is now a century later and Medeus, the scourge of the land, has returned reborn to wreak havoc anew. Cleverly forging an alliance with the cruel King Gharnef, he has wasted no time in making his presence felt. The armies of darkness, led by the notorious General Camus, have slaughtered one army after another on the battlefields of the continent, culminating in the destruction of the Holy Kingdom.
Prince of Altea and chief protagonist of Fire Emblem: Shadow Dragon. The fate of Akaneia lies in his hands, although he will encounter both friends and foes on his journey to save his beloved realm.
A malignant sorcerer who hungers for power, Gharnef is in league with Doluna’s feared and terrible dragonkin king, Medeus.
Princess of the remote island nation of Talys. Will she provide sanctuary for Prince Marth in his hour of need?
A mercenary working for the kingdom of Talys, Ogma has served a role as lifelong protector of Princess Shiida.
Princess of the Holy Kingdom of Akaneia. Her empire has been crushed into oblivion by the might of Doluna.
Fire Emblem: Shadow Dragon is a turn-based strategy game, meaning one player takes a turn moving his or her units and attacking the enemy. Then the opponent gets a turn to move his or her team and attack. Because of this, the placement of units and the order in which they attack is of vital importance. Raising the stakes is the fact that when a unit’s Hit Points fall to zero, that unit is lost for the rest of the campaign. Be smart and keep your units healthy if you want to keep them alive.
There are three basic types of units in Fire Emblem: Shadow Dragon – direct attack, indirect attack and recovery units. Direct-attack units like Knights, Lords and Fighters must occupy the space next to an opponent in order to attack. Indirect-attack units, on the other hand, can do damage to an opponent whilst occupying a space at least two-squares from an enemy unit. Archers and Mages are such units that attack from afar. Plus, some units can use both direct-attack and indirect-attack weapons. Other units, such as Clerics, do not attack enemies, but they are used to heal members of your party.