Sonic Generations
It's two decades since Sonic first sped onto your screen, and in honour of the world's favourite hedgehog, the best of past and present have been combined in a 3D sprint down memory lane, in Sonic Generations for Nintendo 3DS. Strap yourself in for the ultimate Sonic adventure as you 'see double' and experience the sound barrier-breaking fun in a whole new dimension.
Strange things are afoot in Sonic's world as mysterious time holes appear, whisking Sonic and pals back in time. Our spiky blue hero will meet all sorts of familiar faces, both friend and foe, as well as his younger self. Past and present will need to team up to fight for the future against the forces of evil.
Jaw-dropping tricks and traps await you on each inventive level, whether you're racing round brand new courses or revisiting old favourites. You can play as either Classic Sonic or Modern Sonic, each with their own track through the levels and their own stylish skills and mega moves. You'll use old-school spin-dash attacks with Classic Sonic, or master the 'Sonic Boost' move with Modern Sonic. You'll also get to see the levels in a different light as Sonic rescues his captured friends, who can then join him in replays of the levels.
This Nintendo 3DS adventure includes an unlockable special stage as well as missions and collectables available via StreetPass. The 3D Screen display gives your Sonic experience more depth, meaning you'll be fully immersed in the action as the levels take on glorious stereoscopic dimensions.
Whether you're a longstanding fan of Sonic, or you're new to his fast-paced world, Sonic Generations on Nintendo 3DS is the perfect way to experience Sonic gaming in fifth gear.