Kid Icarus: Uprising
One of the most beloved franchises in Nintendo’s long history makes its glorious return in spectacular 3D! Pit of Kid Icarus fame is back in a new game designed specifically for the Nintendo 3DS system, by Masahiro Sakurai, creator of the Kirby and Super Smash Bros. franchises, and his development team at Project Sora.
The game’s story begins with the return of the Queen of the Underworld, Medusa, and her Underworld Army. Pit, a heroic angel, with the help of Palutena, goddess of light and guardian of the human race, must combat the forces of darkness as he battles Medusa and her minions by air and on land.
Kid Icarus: Uprising uses a control scheme designed to fit the game’s unique blend of flight, shooting and melee combat, and offers tremendous precision, speed and depth that rewards dedicated players. The left hand uses the Circle Pad, while the right uses a stylus, both at the same time. Every copy of the game will come with a free stand that holds the Nintendo 3DS at an angle above any flat surface, and provides players with a new kind of gaming experience.
A wide variety of collectible weapons offers an extraordinary amount of replay value. With 9 different categories of weapons, ranging from Bows to Claws, players can learn the unique characteristics of each weapon and determine which is best suited for each battle and their style of play.
The game also features an incredible new system that allows players to customise their play experience: the Fiend’s Cauldron lets players adjust their desired Intensity ranging from 0.0 to 9.0 for each individual Chapter. As the Intensity increases, enemies will be more aggressive, have more energy and hit harder - but players will be able to earn more hearts and more powerful weapon drops by defeating them. Hearts are also used by players to purchase new weapons. The standard Intensity is set at 2.0 but players can precisely adjust this by 0.1 increments. In order to increase the Intensity, players must bet by placing an increasing number of hearts into the Fiend’s Cauldron. If the player is defeated during the Chapter, some hearts will be lost and the Intensity will automatically be lowered.
Kid Icarus: Uprising is compatible with the Circle Pad Pro accessory, offering an alternate control scheme for left-handed players. With the Circle Pad Pro, the player holds the stylus in their left hand and uses the Circle Pad with their right hand.