An epic quest, a band of unlikely heroes and a dreaded curse…
Lift the shadow of an evil spell and save the kingdom from destruction in DRAGON QUEST VIII: Journey of the Cursed King on Nintendo 3DS family systems.
A twisted jester has cast an evil spell over the kingdom of Trodain, turning the king into a troll, the princess into a horse and sealing Castle Trodain within enchanted vines! As the Hero, you’ll embark on a journey, recruiting allies along the way, to put a stop to this mischievous maniac and restore the kingdom to normal.
Lead a party of heroes across a massive world and through dingy dungeons, clashing with hundreds of monsters along the way in classic turn-based battles. Use cunning strategies to outwit your enemies at your own pace, or use the “Speed Up” feature to cut through foes with greater haste!
As your warriors grow stronger, assign Skill Points to teach them new spells, abilities and more. Equip your heroes with the latest gear that they can carry into battle, and combine old unwanted items in alchemy pot to instantly craft brand ones.
On your journey, make sure you explore each of the local towns, peruse all the shops and take on as many side quests as you can muster! Assemble a team of monsters and vie for glory in the Monster Arena or take photos of your journey to decorate and share with other players via StreetPass.