Applicable to Nintendo Switch and Nintendo Switch – OLED Model
Nintendo Switch, Nintendo Switch – OLED Model and Nintendo Switch Lite come with multiple power management options, among them the low-power consuming Sleep Mode, and an Auto-Sleep function.
The Auto-Sleep function can help to save energy by reducing the amount of time your console remains in a higher power state, activating after a certain period of inactivity (see here for the default values).
You can make use of our repair services even if your Nintendo Switch console is no longer under warranty. Please note that only Nintendo-authorised repairers can perform the necessary repair diagnostics for Nintendo consoles. Certain components (e.g. the motherboard, LCD/OLED screen, internal battery) are made available only to Nintendo-authorised repairers for the repair of Nintendo Switch consoles.
It is possible to restore your Nintendo Switch console to the default factory settings. Typically this means that all data is deleted from the console, and the settings are returned to the original state in which you bought it.