District: Evolution
With hyper-realistic environments and character modeling, along with intricate lighting effects, you'll feel like you're actually on the battlefield. Join the resistance group District to fight against the powerful CrispBio Corporation, using three characters - Assault, Support and Sniper - each with unique weapon characteristics for strategic gameplay and to showcase your exceptional combat skills in battles against enemies.
・A realistic gun recoil and ballistics system, powered by a sophisticated physics engine, conveys the true weight of combat.
・In Capture Mode, strategically seize battlefields to secure advantageous positions.
・In Demolition Mode, plant and defend explosives as you carry out tense operations.
・Maximize weapon control with precise aiming and tilting systems, and experience the thrill of victory through teamwork!
In a reality filled with heart-pounding military combat and tension, you are the protagonist destined to become a hero on the battlefield by completing special missions. Enjoy the ultimate team-based single-player FPS game [District: Evolution], where cutting-edge graphics meet heavy FPS action!
In 2055, advances in biotechnology are transforming human life. Many diseases are cured, and environmental issues are revolutionized. One day, however, a bioterrorist attack plunges the world into chaos. At this time, a powerful corporation called CrispBio begins to control most of the world's resources and biotechnology. They create a new type of soldier, enhanced with cybernetic technology, called NovaNell, which is used to suppress public will and maintain order.
NovaNell is feared and respected by the public, but a resistance movement that believes CrispBio's power is excessive is growing stronger. Led by a charismatic leader, the resistance group District vows to overthrow CrispBio and restore freedom to the people. As the resistance grows, CrispBio responds with increasing brutality. They unleash their most powerful NovaNell units, including a terrifying cyborg known as Neutron. The resistance group District must fight desperately to survive CrispBio's tyranny and protect the people.