Blik terug op onthullingen van Super Smash Bros.-vechters met Masahiro Sakurai! – Deel 2
Nu de laatste vechter is uitgebracht voor Super Smash Bros. Ultimate voor de Nintendo Switch, kijken we terug op de onthullingstrailers voor nieuwe vechters.
In het eerste deel keken we naar onthullingstrailers voor vechters die zich in het strijdgewoel mengden in Super Smash Bros. for Nintendo 3DS en Wii U. Dit keer werpen we een terugblik op de onthullingstrailers voor Super Smash Bros. Ultimate, met commentaar van de director van de Super Smash Bros.-serie, Masahiro Sakurai!
De Super Smash Bros.-serie is een project waarin we samenwerkingen zijn aangegaan die nergens anders voorkomen. We wilden die mogelijkheid gebruiken en coole content maken waar mensen van kunnen genieten, en daarom zijn we begonnen met de onthullingsvideo's van vechters.
Het was een hoop werk om de video's te maken terwijl we ook met de game zelf bezig waren, maar we konden altijd rekenen op de support van fans, dus het was het allemaal waard. In dit artikel geef ik kort commentaar op alle video's, dus ik hoop dat je geniet van deze terugblik.
Neem gerust even de tijd om de video's te bekijken en terug te blikken op de geschiedenis van de Super Smash Bros.-serie. Sommige video's heb je wellicht al eens gezien, maar ze zijn allemaal de moeite waard om meerdere keren te bekijken!
Bekijk deel twee van de vechteronthullingsvideo's van Super Smash Bros. Ultimate!
Dit filmpje is gemaakt om de game aan te kondigen tijdens een Nintendo Direct. Om die reden is er geen onthullingstrailer voor de Inkling, maar het Smash-symbool met het kruis in de cirkel dat in het oog van de Inkling verschijnt, zorgde voor een ongekend grote reactie. En dan werd ook nos eens aangekondigd dat de game binnen een jaar uit ging komen!
Dit is de eerste onthullingstrailer voor een vechter in Super Smash Bros. Ultimate, en misschien wel het grimmigste filmpje van allemaal. Ik wilde het stukje waar Ridley Mega Man en Mario uitschakelt wat intenser maken… maar we wilden het geheel ook een goed evenwicht geven, dus we hebben er veel zorg aan besteed en veel discussies gehad met de internationale teams.
We wisten dat er veel verzoeken waren voor King K. Rool als vechter in Super Smash Bros., dus we besloten de kijkers te plagen door ze eerst te laten denken dat hij erin zou komen, om vervolgens te onthullen dat het hem niet was… en uiteindelijk te laten zien dat het toch om hem ging. Koning Dedede komt er ook in voor omdat we vechters uit verschillende series bij elkaar wilden brengen, net als bij de andere onthullingstrailers, om het idee te versterken dat het om een samenwerking gaat.
Deze scène komt regelrecht uit de Animal Crossing-serie, dus er zijn geen gastoptredens van andere vechters… Het team had geen ervaring met het maken van Animal Crossing-beelden, dus we hebben wat onderzoek gedaan en de game nagemaakt in CGI. Het filmpje is gemaakt door Digital Frontier, zoals gewoonlijk. Ik denk dat we aardig in de buurt zijn gekomen met de bewegingen, de camerahoeken en de textures. Wat vinden jullie?
We hebben twee onthullingen met elkaar gecombineerd; de echovechter Ken en de nieuwe vechter Incineroar. Dit is letterlijk een strijd tussen vuur en vuur. Het is lastig om een CGI-filmpje te maken met alleen een echovechter, dus ik ben blij dat we dit hebben kunnen doen. Het past ook perfect bij een gevecht in de ring. Vinden jullie ook niet dat het CGI-gedeelte en het in-game gedeelte ontzettend dynamisch zijn?