Nintendo Switch 2-games
Een Nintendo Switch 2 Edition is een bundel voor selecte Nintendo Switch-games die bestaat uit de oorspronkelijke game en een upgradepack, waarmee de game wordt verbeterd om gebruik te maken van de capaciteiten van de Nintendo Switch 2.
Op de Nintendo Switch 2 kun je ook Nintendo GameCube-games spelen als onderdeel van de Nintendo Classics-collectie.
Naast Nintendo Switch 2-games kan de Nintendo Switch 2 ook compatibele fysieke en digitale games spelen die zijn uitgebracht op de Nintendo Switch. Er kunnen enkele Nintendo Switch-games zijn die niet worden ondersteund of niet volledig compatibel zijn met de Nintendo Switch 2.
Als je je Nintendo Switch 2 verbinding laat maken met het internet, kun je voor selecte games gratis updates, zoals verbeterde resoluties, framerates of ondersteuning voor functies als GameShare downloaden. De inhoud van een update verschilt per game.
Gebruik voicechat met vrienden, deel je gamescherm en zie elkaar via videochat tijdens het spelen. Met GameChat kun je games spelen en samen praten alsof jullie in dezelfde kamer zijn, zelfs als jullie op afstand spelen.