LCD-scherm van 7,9 inch
Het Nintendo Switch 2-scherm is 1,6 keer zo groot als dat van de Nintendo Switch, terwijl de dikte van het systeem hetzelfde is gebleven.
Het ingebouwde LCD-scherm heeft een resolutie van full HD (1080p) in de handheldstijl.
Met ongeveer twee keer zoveel pixels in vergelijking met het scherm van de Nintendo Switch kun je van je games genieten in een hogere resolutie en met meer detail.
De maximale framerate van 120 fps zorgt voor nog vloeiendere gameplay in ondersteunde games.
VRR-technologie (variable refresh rate) zorgt ervoor dat games vloeiend worden weergegeven zonder flikkeringen of frames die worden overgeslagen.
Ondersteuning voor high dynamic range (HDR) zorgt voor een groter, gedetailleerder contrast tussen lichte en donkere gebieden.
Gebruik de houder om je Nintendo Switch 2 aan te sluiten op een televisie, voor nog meer detail in resoluties tot 4K. Het systeem ondersteunt ook HDR en framerates tot 120 fps op compatibele televisies.
4K-resolutie en HDR zijn beschikbaar in ondersteunde games en vereisen een compatibel beeldscherm. Bij een resolutie van 4K is de maximale framerate 60 fps.
De Nintendo Switch 2-houder heeft een ingebouwde ventilator die helpt om prestaties stabiel te houden.
Compatibele televisies kunnen zichzelf automatisch aanzetten als ze detecteren dat het Nintendo Switch 2-systeem wordt aangezet. Het systeem ondersteunt Consumer Electronics Control (CEC), dat ervoor zorgt dat televisies automatisch overschakelen naar het correcte invoerkanaal. Met de automatische lagelatentiestand (ALLS) kun je een compatibele televisie zelfs automatisch laten overschakelen naar de gamestand.
De standaard aan de achterkant van het systeem kan worden versteld in hoeken van tot wel 150 graden, waardoor je altijd een fijne kijkhoek kunt vinden waar je ook speelt.