▼ Gegevensoverdracht
Naast Nintendo Switch 2-games kan de Nintendo Switch 2 ook compatibele fysieke en digitale games spelen die zijn uitgebracht op de Nintendo Switch. De hardware van de Nintendo Switch 2 is anders dan die van de Nintendo Switch, en er kunnen enkele Nintendo Switch-games zijn die niet worden ondersteund of niet volledig compatibel zijn met de Nintendo Switch 2. Nintendo werkt er voortdurend aan om de compatibiliteit te verbeteren, en werkt samen met partneruitgevers en -ontwikkelaars om hun games ook compatibel te maken met de Nintendo Switch 2. Kijk hier voor meer informatie.
Met de gegevensoverdrachtfunctie kun je makkelijk digitale games die je hebt gekocht op de Nintendo Switch, samen met opgeslagen gegevens overdragen naar de Nintendo Switch 2.
Je kunt ook het Ouderlijk toezicht en andere instellingen direct overdragen, zodat je kind meteen veilig van de Nintendo Switch 2 kan genieten. Houd er rekening mee dat er voor GameChat nog wel opties moeten worden ingesteld.
Zodra de gegevensoverdracht is voltooid, worden digitale games automatisch opnieuw gedownload op het nieuwe systeem.
Je hebt een Nintendo Switch 2-systeem en een gebruiker nodig die aan een Nintendo-account is gekoppeld op een Nintendo Switch-systeem.
Als je je Nintendo Switch 2 verbinding laat maken met het internet, kun je voor selecte games gratis updates, zoals verbeterde resoluties, framerates of ondersteuning voor functies als GameShare downloaden. De inhoud van een update verschilt per game.
Bepaalde Nintendo Switch-games kunnen via een upgradepack worden omgezet tot een Nintendo Switch 2 Edition. Onder deze upgrades vallen aspecten als een hogere resolutie, vloeiendere framerates, en zelfs de toevoeging van nieuwe functies en standen. De inhoud van Nintendo Switch 2 Edition-games verschilt per game.
Op de Nintendo Switch 2 kun je naast het gebruik van GameChat ook Nintendo GameCube-games* spelen als onderdeel van de Nintendo Classics-collectie.
De smartapparaat-app 'Ouderlijk toezicht voor Nintendo Switch', waarmee je een veilige, leuke speelomgeving kunt waarborgen voor je kind, kan ook worden gebruikt voor de Nintendo Switch 2.
Net als bij de Nintendo Switch kun je de speeltijd en de gespeelde games van je kind controleren. Voor de Nintendo Switch 2 zijn een aantal nieuwe instellingen toegevoegd, waaronder de mogelijkheid om te zien met wie je kind communiceert via GameChat, en de mogelijkheid om het gebruik van communicatie via video te beperken.
De Nintendo Switch 2 wordt geleverd met een Joy-Con 2-controllerpaar, en ondersteunt ook Nintendo Switch-controllers zoals Nintendo Switch-pPro-controllers en Joy-Con-controllers*.