Bekijk de compatibiliteit met Nintendo Switch-accessoires
Naast Nintendo Switch 2-games kan de Nintendo Switch 2 ook compatibele fysieke en digitale games spelen die zijn uitgebracht op de Nintendo Switch.
De hardware van de Nintendo Switch 2 is anders dan die van de Nintendo Switch, en er kunnen enkele Nintendo Switch-games zijn die niet worden ondersteund of niet volledig compatibel zijn met de Nintendo Switch 2.
Nintendo werkt er voortdurend aan om de compatibiliteit te verbeteren, en werkt samen met partneruitgevers en -ontwikkelaars om hun games ook compatibel te maken met de Nintendo Switch 2.
Tijdens een standaard compatibiliteitstest worden games opgestart en gespeeld om te controleren of er problemen optreden.
De volgende games kunnen niet worden gespeeld met de Joy-Con 2-controllers die worden meegeleverd met de Nintendo Switch 2. Als je Nintendo Switch Joy-Con-controllers hebt en deze draadloos verbinding laat maken met de Nintendo Switch 2, kun je ermee spelen zoals je dat bij de Nintendo Switch zou doen.
Een Joy-Con 2 kan niet worden vastgemaakt aan de Ring-Con die bij Ring Fit Adventure wordt meegeleverd, maar je kunt wel op de Nintendo Switch 2 spelen door een Nintendo Switch-Joy-Con aan de Ring-Con vast te maken.
Een Joy-Con 2 kan niet worden vastgemaakt aan de Toy-Con-robot, maar als je Nintendo Switch-Joy-Con-controllers hebt, kun je de game wel daarmee spelen op de Nintendo Switch 2.
Joy-Con 2-controllers beschikken niet over een infrarood-bewegingscamera, een functie die alleen in een rechter-Nintendo Switch-Joy-Con zit, dus games die gebruikmaken van deze functie kunnen alleen worden gespeeld als je een rechter-Nintendo Switch-Joy-Con draadloos verbinding laat maken met het systeem.