Stap 1) Je systeemsoftware moet ten minste versie 9.0.0-20E of hoger zijn. Je kunt het nummer van je versie in de systeeminstellingen vinden. Als je niet versie 9.0.0-20E of hoger hebt, voer dan een systeemupdate uit. Ga naar Klantenservice voor meer informatie over systeemupdates voor de Nintendo 3DS.
Stap 2) Raak vervolgens linksboven in het HOME-menu het instellingenpictogram aan om de HOME-menu-instellingen te openen.
Stap 3) Kies boven in het menu THEMA KIEZEN. Je ziet dan een lijst met alle thema's die momenteel beschikbaar zijn op je systeem. De systeemupdate biedt vijf eenvoudige kleurenthema's, dus je kunt meteen een nieuwe look uitproberen.
Stap 4) Kies een thema uit de lijst, bevestig dat je het wilt gebruiken en ervaar je kleurrijke nieuwe HOME-menu!
Stap 1) Zorg dat je systeemsoftware ten minste versie 9.0.0-20E of hoger is. Als dat niet het geval is, voer dan een systeemupdate uit.
Step 2) Zodra je systeemsoftware is bijgwerkt, kies je linksboven in het HOME-menu het pictogram om de HOME-menu-instellingen te openen.
Daar zie je naast de opties voor de helderheid en de energiebesparende stand de knop THEMA KIEZEN. Als je die knop aanraakt, ga je naar een pagina met alle thema's die momenteel beschikbaar zijn op je systeem.
Step 3) Klik boven aan deze overzichtspagina op de knop THEMAWINKEL om naar de speciale themawinkel te gaan.
Let op: als je je Nintendo Network ID wist, dan worden alle gedownloade thema's die aan die Nintendo Network ID zijn gekoppeld, ook gewist.