Je kunt maximaal 100 Mii-personages registreren.
Een Mii-personage is een virtuele versie van jezelf, inclusief de belangrijkste gezichtskenmerken. Dit Mii-personage kan jou op je Nintendo 3DS-systeem vertegenwoordigen in verschillende games. In Mii-maker kun je de camera gebruiken om heel gemakkelijk een Mii-personage te maken. Het aantal mogelijkheden om je personage aan te passen is groter dan ooit.
Speel spellen met Mii-personages van jezelf of vrienden. (Afbeelding uit Tomodachi Life)
De gemakkelijkste manier om een Mii-personage te maken is met de camera. Je hoeft hierbij niet langer te zoeken naar de beste gezichtskenmerken. Het enige wat je moet doen is een paar basisinstellingen kiezen en een foto maken. Mii-maker doet de rest. Natuurlijk kun je ook helemaal zelf een Mii-personage maken!
Als je verbinding maakt met andere spelers die Mii-maker gebruiken op hun Nintendo 3DS-systeem of Wii U, kun je je eigen Mii-personages versturen en hun Mii-personages ontvangen. Mii-personages die je hebt gemaakt in het Mii-personagekanaal op je Wii-systeem, kun je ook overdragen naar je Nintendo 3DS-systeem.
Houd er rekening mee dat je de Mii-personages van je Nintendo 3DS-systeem niet kunt overdragen naar het Mii-personagekanaal van je Wii-systeem.
In Mii-maker kun je je Mii-personage opslaan als afbeelding of als QR Code, een soort streepjescode. Met je Nintendo 3DS-systeem kun je de QR Code van een Mii-personage scannen, waarna de Mii in Mii-maker verschijnt. Zo kun je bijvoorbeeld mensen verrassen door je Mii-personage toe te voegen aan je website of blog. Je kunt 'm zelfs op je visitekaartje zetten!