In PokéPark Wii: Pikachu’s Adventure, is het jouw taak om het PokéPark tegen gevaren te beschermen. Je doet dit door deeltjes van het kostbare Sky Prism te verzamelen. Maar omdat de stukjes Sky Prism over allerlei gebieden liggen verspreid, en je ze alleen te pakken kunt krijgen door lastige opdrachten te vervullen, wordt het je niet makkelijk gemaakt.
Het avontuur begint als Pikachu en zijn Pokémon-vrienden een mysterieuze tunnel in worden geleid. De tunnel blijkt naar een gebied te voeren dat bekend staat als het PokéPark. In dit gebied vinden ze uitgestrekte stranden, besneeuwde landschappen, ondergrondse mijnen en – mooier kan het haast niet – een eindeloze verzameling spellen!
Spelers besturen Pikachu en reizen door een serie unieke gebieden. Onderweg ontmoeten ze andere Pokémon, en moeten de opdrachten uitvoeren die ze van hen krijgen. Die opdrachten, of Skill Games, variëren van het spelen van verstoppertje tot het voeren van intense Pokémon-gevechten. Wat voor Skill Game het ook is, als Pikachu wint, bestaat de mogelijkheid dat hij vriendschap sluit met de Pokémon die hem de opdracht gaf.
De Pokémon met wie je vriendschap sluit, komen van pas tijdens de vele speciale Attractions die je in het PokéPark kunt vinden. Attractions zijn de moeilijkste tests die je in het PokéPark tegenkomt. Maar alleen door die uitdagingen aan te gaan, zul je alle stukjes van het Sky Prism kunnen vinden.
Je kunt alle Pokémon met wie je vriendschap hebt gesloten, gebruiken voor de tests van de Attractions. Als je de opdracht van een Attraction weet te voltooien, kun je zomaar worden beloond met een stuk van het Sky Prism, of zelfs een nieuwe vriend! Dus of je nu een sprintje trekt in Bulbasaur’s Daring Dash of behendig naar beneden glijdt in Empoleon’s Snow Slide, je weet waar je het voor doet!
Je verkent en speelt door de Wii-afstandsbediening zowel horizontaal vast te houden, als ermee op het scherm te richten. Je maakt dus volop gebruik van de bewegingsgevoelige functionaliteit van de Wii-afstandsbediening. Onderweg verbeter je Pikachu's vaardigheden, zoals de snelheid, kracht en speciale bewegingen waar de Pokémon over beschikt.
Naarmate je verder komt in het park, Skill Games wint en Attractions weet te volbrengen, zal het aangrijpende verhaal zich ontvouwen, terwijl tegelijkertijd meer van het PokéPark wordt geopend. En met zo veel spectaculaire bezienswaardigheden, is het goed om te weten dat je foto's kunt nemen met de Photo Studio. De foto's die je tijdens je avontuur neemt, kun je direct op een SD-kaart bewaren, zodat je je dierbaarste herinneringen altijd weer opnieuw kunt beleven.
Bereid je voor op een compleet nieuw type Pokémon-avontuur, waarin verkenning, avontuur en een enorme verzameling spellen samenkomen. Een plek die je wildste dromen te boven gaat. Bereid je voor om het Poképark binnen te gaan!