Vecht om te overleven terwijl je een uitgestrekte, vreemde planeet verkent in Xenoblade Chronicles X: Definitive Edition voor de Nintendo Switch. Deze grafisch verbeterde versie van de epische sciencefiction-RPG bevat extra content, waaronder nieuwe verhaalelementen en meer!
Het is het jaar 2054. De aarde is verwoest door een intergalactische oorlog tussen twee buitenaardse beschavingen, en de mensheid staat aan de rand van de afgrond. Een kleine groep overlevenden die op reis waren met de USS White Whale, zijn neergestort op de enorme onontgonnen planeet Mira, en nu is het aan jou, als een lid van BLADE, om de mensheid weer op de been te helpen.
Mira is een enorme buitenaardse planeet met reusachtige oceanen, wijdse grasvlaktes, torenhoge bergketens, exotische oerwouden en meer, barstensvol geheimen om te ontdekken en gevaren om te trotseren. Tijdens je reis verplaats je je moeiteloos over het oppervlak van de planeet en verken je de uitgestrekte regio's, die ieder over hun eigen fauna beschikken, waaronder enorme, onbekende beesten waar je tegen kunt vechten om waardevolle grondstoffen te verkrijgen.
Als je jezelf eenmaal hebt bewezen aan BLADE, krijg je het recht om je eigen Skell te besturen en aan te passen, wat een krachtige machine is die kan vliegen, in een landvoertuig kan veranderen voor snellere verplaatsing, en enorme schade kan aanrichten in de strijd.
Werk samen met bondgenoten voor een betere overlevingskans in de wildernis van Mira. Als je de tijd neemt om je teamgenoten beter te leren kennen, zullen ze je beter ondersteunen in de strijd en kun je ook missies voor zeldzame uitrusting vrijspelen.
Een teamleider binnen BLADE. Elma is kalm, bedachtzaam en zeer gerespecteerd. Op aarde was ze een kolonel binnen een team genaamd de 'Skelleton Crew'.
Een monteur van BLADE. Ondanks dat ze jong is, weet ze veel van machines en werkt ze aan de ontwikkeling van Skells.
Een Nopon die je op Mira ontmoet. Hoewel hij kan overkomen als een naïeve lieveling, maakt hij soms opmerkingen waar een diepzinniger beeld uit naar voren komt.
Een leider van de Pathfinders, een team van BLADE dat de missie heeft om de planeet te verkennen. Ondanks zijn afstandelijke houding wordt hij door collega's geprezen voor zijn gevechts- en leiderschapsvaardigheden.