Tales of Graces f is terug met een prachtige en makkelijker te spelen versie!
De game bevat ook Lineage and Legacies, een vervolgverhaal op het hoofdscenario!
Tales of Graces f is een actie-RPG over avonturen in fantasywerelden en het overwinnen van hindernissen door middel van vriendschap en vastberadenheid.
Op de weelderig groene planeet Ephinea doen drie jonge kinderen elkaar een belofte die de toekomst weleens zou kunnen redden.
Asbel, troonopvolger van een plaatselijke heerser, Richard, prins van het koninkrijk Windor, en Sophie, een mysterieus meisje zonder verleden, helpen elkaar nadat Richard ternauwernood een moordaanslag overleefd in het rijk van Lhant. Vervolgens zweren ze een eed van eeuwige vriendschap.
Jaren later is de wereld niet meer hetzelfde. Asbel en zijn vrienden wachten grote gevaren wanneer Lhant het toneel wordt van een machtsstrijd tussen de drie grote naties van Ephinea. Wanneer er een nog grotere dreiging wordt onthuld en het lot van de wereld aan een zijden draadje hangt, wordt de vriendschap tussen de jonge helden danig op de proef gesteld.
Met het Style Shift Linear Motion Battle System kun je schakelen tussen twee zeer verschillende vechtstijlen: Artes en Burst.
Er zijn functies toegevoegd die je spelersgemak vergroten, zoals automatisch opslaan, opties om over te slaan, en de mogelijkheid om gevechten in het veld en dungeons uit te zetten.
Er zijn meer dan 100 verschillende titels die je kunt verbeteren tijdens gevechten, zodat je personages allerlei vaardigheden en technieken opdoen die hun statistieken verhogen.
Er zijn zes maanden verstreken sinds de reis rond de wereld. Sophie maakt zich zorgen over haar mogelijke toekomst en is vastberaden om eraan te ontkomen.
Tegelijkertijd verspreiden zich opnieuw vreemde veranderingen over Ephinea. Terwijl Asbel zich zorgen maakt over Sophie, gaan zij en haar vrienden op onderzoek uit naar de oorzaak van de abnormaliteit...