Splatoon3_Overview_SquadUp_Ink_Blue_01.png
Welkom in Splatsville, te midden van de zonovergoten Splatlands, waar je nieuwe wapens, moves, levels en verse fashion te wachten staan! Neem het online op tegen je rivalen in spectaculaire gevechten, verweer je tegen hordes Salmonieten en stop een invasie van Octarianen.
Inklings en Octolings zijn erg modebewuste wezens, dus schroom niet om je unieke, koppotige stijl te tonen!
Met amiibo uit de Splatoon-serie kun je in een handomdraai van outfit wisselen en exclusieve uitrustingen krijgen!
Stel zelf de spelstanden en andere opties in en speel samen met vrienden in een privégevecht, dat ook lokaal draadloos te spelen is! Voor serieuze Inklings en Octolings zijn er de online-multiplayerstanden X-gevecht en toernooigevecht, die via een toekomstige software-update zullen worden toegevoegd.
In de lobby kun je je samen met je teamgenoten voorbereiden op de strijd. Vrienden die online zijn, verschijnen als hologrammen. Je kunt meedoen met een sessie van vrienden die online zijn. Ook vind je in de lobby een schietbaan waar je kunt opwarmen terwijl je wacht op andere spelers.
Kruip in de huid van agent 3 en vecht tegen het kwaadaardige Octarianenleger. Ontrafel de geheimen van Alterna, de oorsprong van een gevaarlijke substantie die bij de Octarianen… haargroei veroorzaakt?!
Weer je in deze coöpstand tegen hordes Salmonieten! Gooi eieren om het jezelf wat makkelijker te maken en werk samen om nieuwe eindbazen te verslaan, inclusief de kolossale Salmonsters, en de klus te klaren.
Verzamel kaarten, stel een deck samen en maak je klaar voor deze gerasterde strijd die in Splatsville mateloos populair is! Neem het waar en wanneer je maar wilt op tegen de locals en je vrienden.