Ontdek nieuwe Pokémon in een grenzeloos openwereldavontuur!
De Pokémon-serie zet een evolutionaire stap met Pokémon Scarlet en Pokémon Violet voor de Nintendo Switch. Ga samen met vrienden op avontuur en verken een open wereld waar allerlei Pokémon leven!
Er staat je een groots avontuur te wachten in Paldea, een levendig gebied met uitgestrekte open plekken, meren, hoogvlakten, woestenijen en gevaarlijke gebergtes.
Beleef drie verschillende verhalen en bepaal daarbij zelf welk pad je aflegt. Versla de acht Gyms in de regio in de volgorde die jij wilt om te laten zien hoe sterk je team is en ga uiteindelijk voor de Champion Rank!
Schrijf je in bij de prestigieuze academie in het hart van Paldea en studeer samen met Pokémon. Hier krijg je een speciaal onafhankelijk studieproject dat bekendstaat als de 'Treasure Hunt', een grootse excursie om je vaardigheden als Pokémon Trainer aan te scherpen!
Op de academie worden verschillende uniformen gedragen, van korte mouwen tot blazers. Pas de ogen, de mond, het kapsel en de wenkbrauwen van je Trainer aan en verzamel een schat aan accessoires om je eigen unieke stijl te laten zien!
Kies je eerste partner-Pokémon: Sprigatito, Fuecoco of Quaxly. Met welke Pokémon begin jij aan je avontuur?
Fuecoco is ontspannen en doet alles op zijn eigen tempo. Hij is dol op eten en zodra hij iets lekkers ziet, stormt hij eropaf.
In Paldea wonen nog veel meer nieuwe Pokémon, waaronder regionale vormen van Pokémon die je wellicht in vorige Pokémon-avonturen bent tegengekomen.
Je ontmoet Koraidon in Pokémon Scarlet en Miraidon in Pokémon Violet. Deze Legendarische Pokémon gaan gehuld in mysterie en zouden naar horen zeggen over buitengewone krachten beschikken.