Pokémon Legends: Z-A
Er wacht een groots nieuw avontuur in Lumiose City in Pokémon Legends: Z-A, vanaf eind 2025 op de Nintendo Switch. Verken de stad, ontdek allerlei geheimen en laat je Pokémon vechten als nooit tevoren!
Lumiose City wordt opnieuw ingericht! Het doel is om er een stad van te maken waarin zowel Pokémon als mensen zich volledig thuis voelen. Kort na aankomst kies je een van deze drie Pokémon als partner: Chikorita, Tepig of Totodile.
Samen kunnen jullie door de straten van de stad slenteren of de verschillende wildzones bezoeken, wat speciale leefgebieden zijn voor wilde Pokémon. Om een wilde Pokémon te vangen moet je zorgvuldig mikken en dan een Poké Ball gooien. Het kan hierbij ook helpen om de Pokémon eerst te bedwingen met je eigen Pokémon.
Voor het eerst kunnen Trainers en hun Pokémon directe acties uitvoeren en rondbewegen tijdens gevechten. Pokémon maken gebruik van hun vaardigheden zodra hun Trainer ze daar de opdracht voor geeft.
Naast de invloed van Pokémon-types zijn er nieuwe aspecten om rekening mee te houden, zoals het moment waarop je van Pokémon wisselt of een vaardigheid gebruikt, de tijd die nodig is om een vaardigheid uit te voeren of hoe groot het gebied is waarin een vaardigheid effect heeft.
In Lumiose City kunnen Pokémon een transformatie ondergaan die een mega-evolutie wordt genoemd. Als de Key Stone van een Trainer resoneert met de Mega Stone van diens Pokémon, verandert de Pokémon niet alleen van vorm, maar bereikt hij ook een nieuw krachtniveau voor een enorm voordeel in de strijd!