Bowser, Bowser Jr. en de Koopalings hebben Peach' kasteel compleet overgenomen en Mario en z'n vrienden naar de verste uithoeken van het Paddenstoelenrijk geslingerd.
Ga alleen of samen met je vrienden op avontuur en doorkruis oceanen, woestijnen, moerassen en sneeuwlandschappen. Wat je ook doet, zorg dat je een stokje steekt voor Bowsers snode plannen!
Mario, Luigi en Toad zijn allemaal van de partij en ook Nabbit en Toadette doen een duit in het zakje. Nabbit loopt geen schade op van vijanden. Dat kan erg goed van pas komen. En als Toadette een superkroon gebruikt, verandert ze in Peachette!
Op zoek naar een moeilijkere uitdaging? Luigi's eerste hoofdrol in een platformavontuur, New Super Luigi U, krijgt ook de luxebehandeling en wordt gratis meegeleverd!
In dit avontuur is Luigi de ster van de show! De levels zijn lastiger en je hebt slechts 100 seconden op de klok, dus je zult met zevenmijlslaarzen moeten rennen om de vlag binnen de tijd te bereiken!
Mario zou Mario niet zijn zonder een lading power-ups die je onderweg kunnen helpen. Van voorwerpen en pakken die je helden transformeren, tot een hele rits Yoshi's met unieke vaardigheden, Bowsers onderdanen zullen niet weten wat hen overkomt!