Alle hens aan dek voor een (b)roerig avontuur!
De broers keren terug voor een nieuw avontuur op zee! Hijs de zeilen met Mario en Luigi, verken allerlei eilanden, ontmoet bijzondere personages en ga de strijd aan in turn-based gevechten in Mario & Luigi: Brothership op de Nintendo Switch.
De wereld Concordia ligt in duigen! Het land was oorspronkelijk verenigd onder de machtige Gezameleik, maar bestaat nu uit vele losse eilanden en de inwoners zijn van elkaar gescheiden door uitgestrekte zeeën.
Kruip in de huid van Mario en Luigi, de helden met een broederlijke band! Nadat ze onverwacht aan zijn gekomen in Concordia, gaan ze op pad met nieuwe vrienden – en een aantal bekende gezichten – om de eilanden weer met elkaar te verbinden, de oorzaak van de ramp te achterhalen en de wereld te redden.
Ga op elk eiland naar de vuurtoren door puzzels op te lossen, monsters te verslaan en de lokale inwoners te helpen. Daarna kun je het eiland verbinden met Zeiland om Concordia stukje bij beetje te herstellen.
De broers kunnen op hun ontdekkingstocht en zelfs in het heetst van de strijd altijd op elkaar rekenen! Kruip in de huid van zowel Mario als Luigi. Beide personages hebben eigen knoppen waarmee je springt, aanvalt, ontwijkt en andere acties kunt uitvoeren.
Als je de verschillende eilanden van Concordia gaat verkennen, kun je niet zonder duoacties. Elke actie maakt gebruik van de band tussen Mario en Luigi en geeft unieke vaardigheden. Je kunt ze ook upgraden om ze nog sterker te maken.