Kirby en de Vergeten Wereld –
Je kunt een geüpgradede versie van Kirby en de Vergeten Wereld spelen op de Nintendo Switch 2 met verbeterde beelden, verbeterde systeemprestaties en een nieuw verhaal.
Verken een mysterieuze nieuwe wereld alleen of met een vriend, ontdek nieuwe kopieerkrachten en vecht tegen de meest uiteenlopende beesten in Kirby en de Vergeten Wereld op de Nintendo Switch!
Op een dag verschijnt er een vreemde draaikolk in de lucht boven de planeet Popstar, die alles eromheen opzuigt... inclusief Kirby! Kirby ontwaakt in een verlaten wereld waar beschaving en natuur één zijn geworden en hij ontdekt dat de Waddle Dees zijn gevangengenomen door een bende die bekendstaat als de beestenboel.
Met zijn mystieke nieuwe vriend Elfilin aan zijn zijde gaat Kirby op een groots avontuur om de Waddle Dees te redden en huiswaarts te keren!
Er staat je een gloednieuwe wereld te wachten! Ontdek allerlei gebieden, elk met meerdere levels om doorheen te reizen en unieke opdrachten om te voltooien. Ren, spring en klim door de wereld en zuig vijanden op om hun krachten te kopiëren of ze naar andere vijanden uit te spuwen als projectielen!
Kun je wel wat hulp gebruiken? Nodig een vriend(in) uit om in de lokale coöpstand* te spelen en zie hoe bandana-Waddle Dee je helpt met zijn vertrouwde speer!
Veel van Kirby's bekende kopieerkrachten zijn terug, maar er zijn ook een aantal nieuwe te ontdekken! Zuig vijanden op en slik ze door om hun krachten te gebruiken. Geef vijanden zo een koekje van eigen deeg, of ga op zoek naar schatten en geheimen!
Welkom in het Waddle Dee-dorp, waar je even tot rust kunt komen! Hoe meer Waddle Dees je redt, hoe meer voorzieningen er in het dorp beschikbaar zullen komen.
Voorwerpen die je genezen of sterker maken, zijn te koop bij het Waddle Dee-cafetaria en de Waddle Dee-voorwerpenwinkel. In de verrassingsautomatensteeg kun je figuurtjes verzamelen, diverse minigames spelen en meer!