Donkey Kong Country: Tropical Freeze maakt zich klaar voor een franchisedebuut op de Nintendo Switch! De Snowmads zijn Donkey Kong Island binnengevallen en hebben het hele eiland bevoren. De Kongs moeten alles weer zien te ontdooien!
Kruip in de huid van Donkey Kong, Diddy Kong, Dixie Kong, Cranky Kong en Funky Kong in een avontuur waar je zwemt, zwaait en springt door eilanden vol met hindernissen, verborgen verzamelvoorwerpen en onvergetelijke baasgevechten! Gebruik de unieke acties van elk personage om alle hoeken en gaten van elk eiland te verkennen, of speciale voorwerpen en zelfs verborgen uitgangen te ontdekken.
Exclusief voor de Nintendo Switch is er een nieuwe relaxte spelstand met de hippe, surfende Funky Kong. Dubbele sprongen, zweven, oneindig rollen en zelfs eindeloze onderwaterschroeven zijn voor hem geen probleem. Dankzij zijn sterke surfplank zullen zelfs spietsen hem niet stoppen! Deze oprechte kerel loodst je zonder enige moeite door levels met de grootste gevaren.
Speel de hele game alleen, of samen met een vriend in de coöp-stand voor twee spelers. Werk samen als team en zet de plannen van de Snowmads in de ijskast!