MACROSS -SHOOTING INSIGHT- is gebaseerd op de populaire en monumentale sciencefictionserie en is een gloednieuwe multidimensionale schietgame!
Piloten, zangeressen en personages uit vijf MACROSS-series (MACROSS Plus, MACROSS 7, MACROSS Zero, MACROSS Frontier en MACROSS Delta) staan in de schijnwerpers van dit compleet nieuwe verhaal. Meerdere dimensionale vouwen doemen plotseling op in de ruimtetijd, en zowel piloten als zangeressen worden op onverklaarbare wijze getransporteerd naar de Battle 7! Vanaf daar ontvouwen zich vijf verhalen die het lot van het universum zullen bepalen.
Vlieg uit met piloten uit allerlei tijdperken en baan je een weg door levels die uit meerdere scènes bestaan in deze multidimensionale schietgame. De stadia zijn onder andere meerdere shoot 'em up games zoals verticaal schieten, horizontaal schieten, 360 graden schieten en meer.
Inclusief geliefde nummers uit alle uitgelichte MACROSS-series. Gebruik de kracht van muziek om je gevechten te winnen! Synchroniseer met zangeressen tijdens de levels om allerlei versterkingen te activeren, zoals meer vuurkracht of mobiliteit, of om vijanden te verzwakken door bijvoorbeeld hun vuursnelheid te verlagen, etc.