Nieuwe gezichten, nieuwe plaatsen
Wissel tussen twee bizarre verhalen, vecht tegen gloednieuwe eindbazen, raak bevriend met meer dan 600 Yo-kai en maak gebruik van een heel nieuw gevechtssysteem in het grootste Yo-kai-avontuur ooit!
Nate moet in zijn nieuwe woonplaats, St. Peanutsburg, een flinke cultuurschok verwerken, terwijl Hailey Anne in Springdale de wannabe-cowboy Usapyon ontmoet. Beide plaatsen worden geteisterd door merkwaardige problemen en het is aan jou om deze problemen tot op de bodem uit te zoeken! En... er gaan geruchten dat er een ufo is gezien? Wat is hier aan de hand?!
Verken samen met Nate het wonderlijke St. Peanutsburg en ontmoet de rare en bijzondere 'Merican Yo-kai die er wonen. Wissel in een handomdraai naar Hailey Anne en ga naar het kustplaatsje Springdale om te kijken of daar nog wat te beleven valt, of reis naar het uitgestrekte Cluvian Continent en ga op zoek naar waardevolle spullen!
Bedenk een zo goed mogelijke strategie om in het herziene gevechtssysteem te gebruiken! Afhankelijk van hoe je je team van drie Yo-kai op het 3x3 Tactics Board positioneert, worden hun statistieken beter, kun je vijandelijke aanvallen ontwijken en kun je zelf vernietigende combo's uitvoeren.
In de Blasters T-stand kun je afreizen naar de dorre woestenijen van het Cluvian Continent! Hier vind je dungeons die constant veranderen, kun je op zoek gaan naar waardevolle voorwerpen en kun je de Big Bosses die er op de loer liggen, mores leren.