Wat zijn Yo-kai?
Een duistere macht heeft een oorlog ontketend tussen twee groepen Yo-kai: de Skeletspoken en de Gigageesten. Het resultaat is wijdverbreide chaos. Maak kennis en vecht met meer dan 350 nieuwe en bekende Yo-kai, elk met hun eigen karakter. Stap in de trein om nieuwe steden en nieuwe Yo-kai te ontdekken. Samen met de heldhaftige kat Hovernyan kun je terug in de tijd reizen om Lenthuizen te redden!
Er is een nieuwe Yo-kai Watch: de Model Zero. Deze verbeterde versie van je vertrouwde Yo-kai Watch beschikt over nieuwe functies, waaronder de M-kracht. Hiermee kun je ook Yo-kai porren tijdens het gevecht.
Je kunt nu voor het eerst tegen vrienden vechten via het internet!* Je kunt ook Yo-kai-penningen ruilen en zelfs je krachten bundelen via Local Play in de multiplayerstand Yo-kai Watch Blasters. Daag je vrienden uit in de strijd via Local Play of via het internet.* Je kunt punten verdienen waarmee je in-game items kunt verzamelen.