The Legend of Zelda: A Link Between Worlds gaat verder waar het verhaal van The Legend of Zelda: A Link to the Past uit 1992 voor de Super NES ophield, met een nieuw avontuur in het koninkrijk Hyrule. De 3D-beelden van Nintendo 3DS brengen een nieuwe laag aan diepgang naar de spelwereld en laten je als nooit tevoren hoogteverschillen waarnemen. Ooit was het misschien moeilijk om het verschil in verdiepingen te zien, maar nu is alles klaarhelder, wat meer realisme aan de gevechten en het verkennen van de kerkers toevoegt!
The Legend of Zelda: A Link Between Worlds introduceert een gloednieuw aanbod aan puzzels en kerkers! Deze keer kan Link over muren bewegen, alsof hij een levende tekening is! Dit geeft je een compleet nieuw perspectief, laat je denken in een nieuwe dimensie en hele nieuwe soorten puzzels oplossen!
Deze titel biedt een gloednieuwe gameplay-belevenis en geeft je meer keuzemogelijkheden bij het doorlopen van het spel dan ooit tevoren! Net als in de andere spellen in de serie zul je uitdagende kerkers moeten uitspelen, maar vanaf een zeker punt in The Legend of Zelda: A Link Between Worlds is de volgorde waarop je de kerkers speelt - en de manier waarop je dit doet - helemaal aan jou! In dit spel ontmoet je tevens een nieuw personage dat Ravio heet. In zijn winkel kun je cruciale voorwerpen als de hookshot, boog of hamer huren of kopen. Veel van deze voorwerpen zijn vanaf het begin van je avontuur al beschikbaar en het is dus aan jou welke voorwerpen je meeneemt, al naar gelang de kerker die je wilt betreden!
Met nieuwe kerkers, nieuwe krachten en een nieuwe aanpak, levert The Legend of Zelda: A Link Between Worlds een uniek avontuur, alleen voor Nintendo 3DS-systemen!