In SUPER MARIO 3D LAND is alles wat de fans leuk vinden aan Mario in een nieuwe vorm gegoten! Dit eerste 3D-platformspel levert een compleet driedimensionale beleving, maar speelt verrassend genoeg, als de oude 2D-spellen van Mario! Beleef een spannend nieuw gevoel van diepte, afstand en snelheid terwijl je door de levels rent, springt en van vijand naar vijand stuitert.
Net als de andere spellen op de Nintendo 3DS kan het spel ook in 2D worden gespeeld, maar de 3D-weergave maakt het spelers makkelijker om de diepte en afstanden in hun omgeving in te schatten. Je kunt dankzij het 3D-effect bijvoorbeeld beter de afstand naar het volgende platform inschatten, of tegen een zwevend vraagtekenblok springen!
Mario kan weer verschillende kostuums dragen, waaronder de comeback van een klassieker: het Tanooki Suit. Gebruik de staart van het Tanooki Suit om vijanden aan te vallen of vanaf grote hoogte langzaam omlaag te zweven.
SUPER MARIO 3D LAND is even toegankelijk als uitdagend en zit vol bekende en nieuwe mogelijkheden die samenkomen in een uniek avontuur! Gebruik Mario's legendarische sprongen om de vlaggenmast aan het einde van het level te bereiken, en vergeet onderweg niet met zijn vaardigheden te experimenteren om alle verborgen routes en extra's te ontdekken!