Wat is er nieuw?
Kruip in de huid van de legendarische premiejager Samus Aran en bereid je voor op een klassiek 2D-Metroid-avontuur dat van de grond af aan opnieuw is opgebouwd. Navigeer door gigantische labyrinten op de planeet SR388, verzamel nieuwe wapens en vaardigheden om je arsenaal te verbeteren, en volbreng je missie om de Metroid-plaag voor eens en voor altijd te verslaan.
Beleef de perikelen van planeet SR388 met meeslepende, oogstrelende 3D-visuals, en verken vernieuwde en uitgebreide plaatsen. Raak vertrouwd met de omgeving door een blik op de kaart op je touchscreen te werpen, en keer terug naar eerder bezochte locaties met behulp van een van de vele, nieuwe teleportstations.
Ontdek een volledig nieuwe verzameling van revolutionaire vaardigheden, aangedreven door een mysterieuze energiebron genaamd Aeion. Met de Aeion-krachten open je onverkende gebieden en locaties van items, geef je de vijand een hels spervuur en kun je zelfs de tijd doen vertragen.
Een grote plaag van dodelijke Metroids is gespot op planeet SR388. Bezorgd over de toenemende dreiging van deze buitenaardse levensvorm, stuurt de Galactische Federatie onze held Samus erop af om de Metroids te vernietigen voor ze in de verkeerde handen vallen.
De oude Metroid 2D-gameplay is terug! Leef je in met de side-scrolling platformactie terwijl je je een weg baant door een doolhofwereld gevuld met geheimen en vervaarlijke vijanden. Geef je wapens een upgrade door op onderzoek te gaan naar eeuwenoude technologieën, en word één met je unieke vaardigheden om toegang te krijgen tot nieuwe ruimtes en intense eindbaasgevechten te winnen!