Een groene held op sokken zuigt je mee in een geestige game!
Zet je angst aan de kant en ga op een bovennatuurlijk, komisch avontuur om Mario te redden in Luigi's Mansion voor de diverse systemen in de Nintendo 3DS-familie. In deze remake van de Nintendo GameCube-klassieker moet je je, alleen of met een vriend, voorzichtig een weg zien te banen door een spookhuis, terwijl je listige puzzels moet oplossen en geesten moet opzuigen met je vertrouwde stofzuiger.
Gefeliciteerd! Luigi heeft een landhuis gewonnen… met een wedstrijd waaraan hij nooit heeft deelgenomen? Helaas zit zijn prijs propvol griezels en zit zijn broer Mario ergens in het landhuis vast! Met de hulp van de eigenzinnige uitvinder professor K. Wibus en bewapend met een vernuftig nieuw apparaat om geesten te vangen, de Spookzuiger 3000, moet Luigi in actie komen en redding brengen!
Baan je kamer voor kamer een weg door een met vallen gevuld landhuis, los puzzels op en vind sleutels om nieuwe gebieden toegankelijk te maken. Ben je bang dat je verdwaalt? Raadpleeg je plattegrond op het touchscreen wanneer je maar wilt om de weg te vinden.